DANS EDİN, DENEYİN, KEŞFEDİN: TURKCELL'DEN YEPYENİ BİR MAĞAZA DENEYİMİ

 

 

 

 

Turkcell Akasya 

Yeni Mağaza Konsepti

Turkcell Mağaza Konsepti’ni Akasya AVM’de Güncelledik

Turkcell mağaza konseptini, markanın önem verdiği bir lokasyon olan Akasya AVM mağazası için, buranın özel ihtiyaçları ve mimari yapısına uygun olacak şekilde yeniden ele aldık. Internet of Things ürünlerini, dönemsel temalarla oluşturulan servis ve ürün bundle’ları ile müzik deneyim alanların mekanın farklı noktalarında kullanarak, müşteri deneyimini odağa aldık. Turkcell yeni mağaza konseptini tasarlarken, ziyaretçilerin mekan içinde sadece ihtiyaçlarını karşılamasını değil, ürün ve servisleri deneyimlerken keyifle ve dilerlerse uzunca vakit geçirebilmelerini amaçladık.

Mağaza deneyimi için yeni alanlar: Dene, keşfet, dans et

Turkcell mağaza deneyimi için, perakende tasarımdaki güncel trendlere dokunan, telekom sektörünün dinamiklerine cevap veren yeni ve yaratıcı alanlar oluşturduk. Girişten itibaren görülebilen, mekanın orta hattında yoğun bitki kullanımının hakim olduğu alanda, amfi tipi oturma düzeni kurgulayarak müşterilerin rahat hissedebilecekleri bir bölüm yarattık. Bu şekilde müşteri deneyimini mağazayla etkileşimi artıracak biçimde dönüştürmeyi hedefledik. Turkcell Akasya için oluşturduğumuz mağaza konsept tasarımının bir parçası “Dans Et” isimli deneyim alanı. Burada müşterilerin ses izolasyonu yapılmış kapalı bir ortamda IoT ve müzik ürünlerini denemelerine olanak sağladık. Buraya girerek cep telefonlarına bağlandıkları hoparlörleri test edebilen müşteriler için dilerlerse sesi sonuna kadar açmak serbest! “Hareket Et” alanında ise, dönemsel olarak konsepti değiştirilebilen bir ünite içinde müşteriler, belirlenen spor dalıyla ilişkili cihazları test edebiliyorlar. Bu yolla, aslında o sırada ürünü satın alma fikri bile olmayan müşteri için ürünü bir arzu nesnesi haline getirmeyi hedefledik. Turkcell’in 3 farklı renk konseptiyle uyumlu olacak şekilde tasarladığımız ve Akasya mağazası için özelleştirilen “Keşfet” alanında ise, müşterilerin IoT ürünlerini deneyimleyebileceği bir alan yarattık.

Mağaza tasarımı etkileşimi artırmayı hedefliyor

Mağaza iç mekan tasarımında hizmet alanlarını da müşteri deneyimini ön planda tutacak şekilde konumlandırdık. Turkcell mağazalarında genellikle arka kısımlarda konumlanan hizmet alanını, Akasya mağazasında biraz daha orta kısma alarak, insanların beklerken hizmet alabilecekleri ve mağazanın geneliyle daha fazla etkileşime girecekleri bir kurgu oluşturduk.