I-AM bu projede bizim için çok önemli bir ilham kaynağı olmanın yanı sıra, tüm süreçlerde gerçek bir ortak oldu. Yeni Socıete Generale şubesi, Sırbistan'daki bireysel bankacılık sektörünün temel standartlarını belirleyecek.

Vuk KosovacHead of Retail & Member of the Executive Board at Societe Generale Serbia

Bireysel Bankacılıkta Deneyim Tasarımı

Sırbistan’ın en yenilikçi bireysel bankası olmayı hedefleyen Société Générale ile, müşteri ve çalışan yolculuğuna odaklanarak, teknolojiyi şube içi deneyime entegre eden bir tasarım gerçekleştirdik. Müşterilerin geleneksel kanallardan dijital kanallara geçişine, daha esnek ve dinamik şube içi operasyonlara fırsat yaratan bu yeni tasarım ile, “Karşılama” ve “Danışma” süreçleri başta olmak üzere, self-servis operasyonlarında iyileştirmeler gerçekleştirdik.

Société Générale Müşteri Analizi ve Müşteri Yolculuğu Haritası

Société Générale müşterilerini, hedef kitlesini ve mevcut operasyonel modelini analiz ederek çalışmaya başladık. Bu analiz dahilinde, 3 şehirde 3 farklı müşteri grubundan 19 müşteri ve şube çalışanları ile detaylı görüşmeler gerçekleştirdik. Bu çalışmaların ışığında müşteri yaşam tarzlarını, bankacılık alışkanlıkları ve ihtiyaçlarını, fırsat alanlarını belirledik. 5 farklı “Deneyim Modülü” tasarladık, müşteri ve çalışan yolculuklarında fark yaratacak dijital ve mimari öğelerin konseptlerini geliştirdik.

Société Générale Şube Tasarımı

Detaylı çalışmalar sonucunda, hem dijital entegrasyonun, hem de personel liderliğinde yürütülen şube içi hizmetlerin yeniden kurgulanması ile Société Générale için daha yalın ve üretken süreçlere sahip bir şube tasarımı geliştirdik.

Yeni konsepti ile Société Générale, diğer bankalardan farklı olarak, yaratıcı ve rahat bir atmosferde profesyonel önerilerin sunulduğu bir şube oldu. Ünlü ressam Piet Mondrian’dan ilham aldığımız bir yaklaşım ile yaratılan tasarımda, duvar ve tavan yapıları boyunca uzanan kırmızı, siyah ve beyaz renkli panel kaplamalarla net hatların, sadelik ve işlevselliğin ön planda olduğu bir iç mekan yaratarak, çağdaş bir görsel etkiyi ön plana çıkardık. Tasarladığımız bu konsept, Belgrad ve Novi Sad’daki iki pilot mağazada uygulandı.