YEPYENİ BİR PTT İLE TANIŞMAYA HAZIR MISINIZ?

 

 

 

 

 

PTT Yeni Şube Konsepti

Levent & Sirkeci

PTT Yeni Şube Tasarımı ile Yepyeni Bir Deneyim Sunuyor

PTT şube konseptini kurgularken, günümüz koşullarına uyumlu, daha dinamik, modern ve yenilikçi bir marka yaratma hedefiyle yola çıktık. Türkiye’nin en köklü kurumlarından PTT için çalışmalarımız, marka deneyim tasarımı ile başlayarak şube tasarımı ve kullanıcı deneyimi ile arayüz tasarımı aşamalarını da içine alacak şekilde kapsamlı bir boyut kazandı.

Müşteri deneyimini kurgularken markadaki değişimi analiz ettik

Posta, kargo hizmetlerinin öncü markası PTT, Türkiye’de hala banka hesabı olmayan 25 milyon kişinin bankacılık işlemlerini yürüten aracı kurum olarak hizmet vermekteydi. 2017 yılında bankacılık lisansı alarak bu alandaki hizmetlerini de genişletti. Proje kapsamında, I-AM olarak gerçekleştirdiğimiz süreç analizlerinin ardından, PTT hizmetlerini bankacılık ve posta/kargo olmak üzere iki ana grupta topladık. Böylece şube tasarımının temelini oluşturan iki farklı müşteri yolculuğu tanımladık. Şube içindeki müşteri deneyimini de bu doğrultuda, müşterilerin zihninde daha yalın ve basit bir akış oluşturacak şekilde kurguladık.

Şube dönüşümünde müşteriler kadar çalışanları da düşündük

PTT şube tasarımı için posta/kargo ve bankacılık gişelerini farklı renk kodlarıyla farklı alanlarda konumlandırdık. Bu şekilde hem müşterilerin daha iyi şekilde hizmet almasına olanak sağladık hem de çalışma alanlarını daha ergonomik hale getirerek çalışan deneyimini iyileştirdik. Şube konsept tasarımını teknoloji çözümleriyle zenginleştirdik. Müşteri deneyimini iyileştiren bu adım ile ayrıca PTT’nin ana faaliyet alanlarını destekleyen e-PTT AVM, PTT kitap gibi hizmetlerini de daha görünür ve erişilebilir hale getirdik.

Arayüz ve kullanıcı deneyimine yönelik öneriler geliştirdik

Arayüz tasarımı ile kullanıcı deneyimine yönelik çalışmalar yaparak PTT şube konseptini bütüncül hale getirmeyi hedefledik. Şube içinde kullanılan bankacılık & kargo işlem ekranları, pazarlama iletişim ekranları ve Qmatik ekran ara yüzleri için süreç iyileştirmelerinde öneriler getirdik. Gişelerde yaptığımız iyileştirmelerde ise müşterilerin çalışanlarla etkileşimini güçlendiren ve çalışma verimlerini artıran çözümlere odaklandık.

PTT yeni şube konsepti Levent ve Sirkeci şubelerinde hayata geçti. İlk iki projenin uygulamasını da üstlendik. Yeni konseptin önümüzdeki dönemde PTT’nin tüm şubelerine yaygınlaştırılması hedefleniyor.