FAST FOOD ALGISINI TAMAMEN DEĞİŞTİREN, 'FAST CASUAL' BİR KFC DENEYİMİ

 

 

 

 

KFC İngiltere

Marka ve Mimari Tasarım

Yeni yemek deneyimleri ve farklılaşan müşteri beklentileriyle birlikte Fast Food sektöründe yaşanan büyük değişimi yakalamak isteyen KFC; restoran içerisindeki marka iletişimini, müşteri yolculuğunu ve genel olarak restoran deneyimini iyileştirmek amacıyla I-AM ile çalıştı.

Arabaya servis ve restoran kurgusunu birleştirdiğimiz yeni modelde, marka özünü vurgulayan görsel bir dil ve güçlü marka mesajlarıyla zenginleştirerek, adımlarını yeniden tanımladığımız bir müşteri yolculuğu kurguladık. Mimari, iç mimari ve marka/ürün iletişimini bütüncül bir yaklaşımla ele aldığımız bu konsept, yeni restoran deneyimini ‘fast food’ olmaktan çıkarıp ‘fast casual’ hale getiriyor. Marka iletişimini güçlendirme amacıyla kullandığımız görsel dil, KFC restoranlarını harika zaman geçirecek bir mekan olarak tanımlıyor. Promosyonel içerik sunan dijital ekranlar ve müşterilerin kendi siparişlerini verdikleri kiosklar, restoran deneyiminde müşteri yolculuğunu kökten değiştiriyor.

Çiftlik temasından esinlendiğimiz malzeme ve renkler kullanarak oluşturduğumuz restoran konseptinde KFC’nin renk paletini farklı dokularda ahşap panellerle birleştirdik. Sipariş bankosu ve mutfak arasındaki bariyeri kaldırıp mutfağı daha görünür hale getirerek geleneksel fast food restoranı algısından uzak, daha fast-casual bir tasarım dili oluşturduk. Uzun yemek masaları ve KFC’nin lokal gruplarına ait hikayelerini gösteren dijital ekranlarla, KFC’nin kaliteli yemek ile insanları bir araya getirme tutkusunu vurguladık.

Uygulamaları gerçekleştirilen pilot mağazalar, heyecan verici olumlu tepkilerle karşılaşarak hedef kitle üzerindeki ‘fast food’ algısını ‘fast good food’ ile değiştirdi. Yeni konseptin yakında İngiltere genelindeki bütün restoranlara yaygınlaştırılması bekleniyor.