AÇIK ARTIRMA İLE ARAÇ SATIN ALMANIN EN KOLAY YOLU!

 

 

 

 

 

 

İkinci Yeni Responsive Web Tasarımı

İkinci Yeni Web Tasarımını UX ve Servis Tasarımı Uzmanlığıyla Yeniledik

İkinci Yeni web tasarımının yenilenmesi sürecinde arayüz tasarımı ve servis tasarımı ajansı olarak I-AM’i seçti. Çelik Motor’un filo araçlarını ikinci el piyasasında online açık artırma yöntemi ile sattığı ikinciyeni.com için insan odaklı bir anlayışla, kullanıcı deneyimini ön planda tutan bir tasarım gerçekleştirdik.

Dijital müşteri deneyiminin tasarımına marka kimliğinden başladık

İkinciyeni.com yeni web sitesi tasarımı için önce marka kimliğine dokunduk. Markanın temel hedefi ikinci el araç pazarında bireysel müşterileri açık artırma sistemi ile araç alım satımına ikna edip yönlendirecek bir referans noktası olmak ve pazarda kendini güven duyulan bir marka olarak konumlandırmaktı.

Kullanıcı deneyimi beklentileri ile iş hedeflerini örtüştürdük

UX ve servis tasarımına başlamadan önce araştırmalarımızı gerçekleştirdik. Mevcut kullanıcı deneyimini değerlendirdiğimiz araştırmalar doğrultusunda, söz konusu hedeflere yönelik bir tasarım stratejisi oluşturduk. Servisin karşılaşacağı riskler ve sağladığı faydaları tespit ettikten sonra, ikinciyeni.com ekipleri ile beraber çalışarak iş hedeflerini önceliklendirdik.

Servis tasarımında “güven” oluşturacak fonksiyonlar yarattık

İkinci Yeni web tasarım sürecinin birinci fazında, araç almak isteyenlerin aracı görmeden online satın alma çekincesine, açık artırma dinamiklerine alışık olmamalarına ve sisteme güven duymamalarına yönelik olarak, ikna edecek stratejiler ve fonksiyonlar geliştirdik. İkinci fazında ise sisteme araç satmak isteyenleri de dahil etmek için satıcılar açısından ikna edici ve faydayı artırıcı servis senaryolarını tasarladık. Bu senaryolar üzerinden satıcıların doğru fiyattan ihaleye çıkmalarına yardımcı olacak dijital fiyat hesaplama araçlarından, araç değerlendirme ve teslim noktalarındaki fiziksel mekanların mimarisine kadar baştan sona bir deneyim tasarladık.

Kullanıcı deneyiminde ve arayüzlerdeki iyileşme rakamlara yansıdı

Sonuç olarak yeni servisin ve sitenin canlıya alındığı günden itibaren, 3 ay gibi kısa bir sürede yeni üye sayısında %45, ilk kez teklif verenlerin sayısında %30, ilk ziyaretten sonra siteye dönme oranında %49 artış gözlemlendi. Aynı süre içerisinde 3 bine yakın kullanıcı da aracını site üzerinden satmak üzere dijital değerlendirmeye, 200’e yakın kullanıcı da fiziksel değerlendirmeye dahil oldu.

I-AM, KULLANICI DENEYİMİNİ TASARIMLA BİRLEŞTİRMEK KONUSUNDA ÇOK BAŞARILI. FARKLI BAKIŞ AÇILARI VE YARATICILIKLARI , YIKICI DEĞİŞİM HEDEFİ OLANLAR İÇİN FIRSAT NİTELİĞİNDE.

 

Bora Koçak

Anadolu Grubu - Otomotiv Grup Başkanı