AKDENİZ LEZZETLERİNİ LONDRA'YA TAŞIYAN BİR TÜRK RESTORAN DENEYİMİ

 

 

 

 

 

Haz Restaurant

Mimari ve Marka Tasarımı

Geleneksel Türk mutfağını Londra’ya 5 farklı şube içerisinde taşıyan restoran zinciri Haz, kurulduğu 2001’den bu yana sahip olduğu müşteri sadakatini ve marka ruhunu kaybetmeden, millennial jenerasyonunu da kapsayacak şekilde restoranlarına yeni bir marka kimliği kazandırmak üzere bizimle çalıştı.

Londra’nın merkezinde, müşterilerine Akdeniz mutfağının gerçek lezzetlerine ulaşacakları, aynı zamanda modern Türkiye’nin ruhunu hissedecekleri bir restoran deneyimi sunmayı hedefleyen Haz için, bu amacı yansıtacak bir görsel kimlik ve müşteri deneyimi yarattık. Sadece iç mekanı değil, müşterinin ilişki kurduğu bütün fiziksel ve dijital iletişim kanallarını Haz’ın marka kimliğine uygun olarak yeniden tasarladık. Restoranın baş şefi Niall Davidson ile birlikte, geliştirdiğimiz marka kimliğini yansıtan çağdaş bir menü tasarımı oluşturduk. Ayrıca, uzun vadede yaygınlaştırmaya uygun bir konsept tasarımı gerçekleştirdik.

Restoran konsepti, iç mekanda açık ve koyu renklerin harmanlanmasıyla kendini ayrıştırıyor. Restoranın giriş kısmına konumlandırdığımız koyu renk yemek alanları, içeriye doğru ilerledikçe kendini açık renklerin hakim olduğu ana yemek alanına bırakıyor. Girişin karşısında vurguladığımız bar Haz konuklarını iş çıkışında birer kokteyl için müdavim olmaya teşvik ediyor. Yeni hazırlanmış bir kahve köpüğünün dalgalarından esinlenerek yarattığımız tavan tasarımı ise, müşterilerin Haz’ın marka kimliğini bütüncül bir şekilde hissetmelerini sağlayarak yemek deneyimlerini bir üst düzeye taşıyor.