KURUM İÇİ İLETİŞİMİ BİR SONRAKİ AŞAMAYA TAŞIDIK!

 

 

 

 

 

 

Garanti Intranet Portalı UX/UI Tasarımı

6000 sayfalık bilgi nasıl kullanıcı odaklı hale getirilir? Türkiye’nin lider bankası Garanti, tüm çalışanlarının kullandığı, 6000 sayfalık intranet portalını; yaşayan, kullanıcı odaklı bir portal haline getirmek, şirket içi iletişimi iyileştirmek ve 12 yıllık bilginin, tek kanal üzerinden dağılımını sağlamak için Garanti.net’i yenileme projesinde I-AM ile  çalıştı.

İstanbul dışındaki çalışanlar dahil olmak üzere 19 bin çalışanın ihtiyaç ve beklentilerini anlamak için derinlemesine görüşmeler yapıldı. Kullanım alışkanlıkları analiz edilerek yapısal ve görsel tasarımda yol göstermesi için geliştirilen 12 farklı personaya göre işlem senaryoları oluşturuldu. Intranet için kullanım akış şemaları yaratıldı ve kullanıcı testleri ile karşılaştırıldı. Kişiselleştirme özelliğiyle sık kullanılan dokümanlara kolay erişim sağlandı, paylaşımı arttıracak platformlar oluşturuldu. Kullanım süreçleri ve yüksek çözünürlüklü wireframe şablonları tasarlandı ve geliştirildi.

İçeriklerin etkin gruplandırılması için çalışanlarla kart sıralama seansları gerçekleştirildi. Ağaç testiyle menü kategorileri iyileştirildi. Sistemin bilgi mimarisi  yapılandırıldı.

Portal, bankanın kurumsal kimliğiyle uyumlu görsel konseptin geliştirilmesi ve sayfalara uygulanması ile sonlandırıldı.

"I-AM SIRADIŞI BİR MÜŞTERİ DENEYİMİ TASARLADI. ZARİF VE İNOVATİF, DİSİPLİNLİ VE ÇALIŞKANLAR - RAKİPLERİNDEN DE BİR HAYLİ ÖNDELER!"

 

 

Osman Tüzün

İnsan Kaynakları Koordinatörü, Garanti