HERKESİN İŞİNE YARAYAN, GÜVENİLİR VE KULLANICI DOSTU BİR WEB SİTESİ

Türkiye’nin önde gelen 9 bankasının ortaklığında kurulan kredi skor analizi firmasi Findeks, web sitesi kullanıcı deneyimi tasarımı için bizimle çalıştı.

Findeks için gerçekleştirdiğimiz sistem analizi sonrasında, Findeks’in temel olarak bir bilinirlik problemi olduğunu gördük. Bireysel, kurumsal ve kobiler arasından seçtiğimiz kullanıcılarla gerçekleştirilen derinlemesine görüşmeler, kullanıcıların Findeks’in rolünü, ürünlerini ve faydalarını detaylı olarak bilmediğini gösterdi.

Web sitesini ilk kez ziyaret edecek olan kullanıcıların kolaylıkla navige edebileceği, kendilerine sağlayacakları faydayı rahatlıkla anlayabilecekleri bir yapı kurguladık. Ana ekranda, hizmet sağlanan bütün personalardan insan profillerini yerleştirerek farklı kullanıcılara eşit derecede hitap etmeyi hedefledik. Gerçekleştirdiğimiz analizler sonucu kurguladığımız “Findeks herkesin işine yarar” stratejisinden yola çıkarak, Findeks ürünlerini en basit düzeyde kullanacak bireysel müşteri profilinden başlayarak sıraladık.

Sistem analizi sonucu ikinci olarak öne çıkan temel problem, Findeks’e olan güven problemiydi. Bunun önüne geçebilmek adına, gerçek kullanıcı fotoğrafları ve onlardan gelen referanslara yer vererek, Findeks’in yeni kullanıcılar için daha basit, anlaşılır ve ulaşılabilir olmasını sağladık. Ürün detay sayfasında ise, satışı geri plana alarak faydayı öne çıkaran bir tasarım dili benimsedik. Findeks Akademi’de ise, görsel olarak okunabilir bir sayfa dili yaratmaya özen gösterdik.

Kurguladığımız strateji doğrultusunda tablet ve mobil ekranlarını da çalışarak tutarlı ve kolay kullanılan responsive bir web sitesi tasarladık.