ASLA VAZGEÇİLEMEYEN KİTAP KOKUSUNU EN İYİ ŞEKİLDE HİSSETTİRECEK BİR MAĞAZA DENEYİMİ

 

 

 

 

 

D&R Akmerkez Mağazası

 

 

D&R Akmerkez Mağaza Deneyimi Yepyeni ve Çok Farklı

Perakende tasarımı ve mağaza tasarımı gibi alanlarda hizmet verdiğimiz farklı sektörlerden çok sayıda müşterimizin arasına son olarak D&R katıldı. Türkiye’nin en büyük kitap ve müzik satış platformu olan D&R ile bir araya geldiğimizde de, markanın hedefi daha iyi bir mağaza deneyimi yaratmak ve müşterilerine yansıyan marka yüzünü yenilemekti.

Mağaza konsept tasarımı gözlem ve araştırmaları temel alıyor

Mağaza konsept tasarımına başlamadan önce yaptığımız gözlem çalışmalarında, mevcut ürün modüllerindeki sorunlu noktalar nedeniyle müşteri deneyiminin iyileştirilmesi gerektiğini gördük. Mağaza iç mekan tasarımı için konsepti oluştururken 3 ana gelişim alanı belirledik. Bunlar daha etkili ürün kategorizasyonu, yönlendirmelerin doğru konumlandırılması ve modül tasarımlarının ergonomisi oldu.

Perakende tasarımında renkler ve ergonomik çözümler

Perakende deneyimi de tüm bu unsurlar göz önünde bulundurularak ortaya çıktı. Müşterilerin mağaza içerisindeki yolculuğunu daha keyifli hale getirerek aradıkları ürüne daha kolay ulaşabilmelerini sağladık. “Kitap”, “çocuk” ve “elektronik” olarak tanımladığımız üç farklı alanda, renk kullanımını öne çıkararak modül tasarımlarını farklılaştırdık. Bu alanların hepsinde uyguladığımız açılı raf düzeni ile yaşanan ergonomik problemleri ortadan kaldırarak daha iyi bir müşteri deneyimi yaratmayı hedefledik.

Müşteri deneyiminin iyileşmesi satış ihtimalini de artırıyor

D&R Akmerkez mağazası için özellikle kitap alanında sıcak bir grafik dil yarattık. tasarım ekibimizin oluşturduğu doğru yönlendirmeler ile eski konseptteki karışıklığı giderdik. Bu alanı müşterilerin doğru ürünü bulmasına yardımcı olacak ve kitapları incelemekten keyif alacakları şekilde kurguladık.D&R mağaza tasarımında tavandan zemine kadar her noktaya dokunarak oluşturduğumuz yeni konsept ile hedeflenen sorunları çözmeye odaklandık. Mağaza içerisinden vakit geçirmeyi ve satın almayı teşvik eden, çapraz satış olanakları sunan bir müşteri deneyimi tasarladık.