MÜŞTERİ İHTİYAÇLARI DOĞRULTUSUNDA TASARLANAN BİR ATM DENEYİMİ

 

 

 

 

 

 

Denizbank ATM Kullanıcı Deneyimi ve Arayüz Tasarımı

DENİZBANK ATM ARAYÜZ TASARIMI

Denizbank’ın dijital müşteri deneyiminin önemli bir parçası olan ATM’lerinin kullanıcı akışlarını ve menülerini yeniden tasarladık. Yeni ara yüz tasarımı için eş zamanlı olarak yaptığımız kullanılabilirlik testlerinde; ATM ekranlarının hem dokunmatik hem tuşlu ekranlara uygun olacak şekilde yenilenmesi, kullanılabilirliğinin geliştirilmesi, işlem sürelerinin kısalması ve kullanıcı hatalarının azalmasına yönelik yenilikler yapılması gerektiği tespit edildi. Yaptığımız servis sistem analizi sonucunda Denizbank ATMlerinin yapısal ve görsel konsept tasarımı gerçekleştirdik.

Geliştirdiğimiz yeni tasarım ile birlikte, kullanıcıların en çok yaptıkları işlemlere anasayfadan erişebilmelerini sağladık. ATM menülerinde yer alan fakat kullanıcıların aşina olmadıkları bankacılık terimlerini, anlayabilecekleri şekillerde sunduk. “TNA-Taksitli nakit avans” gibi kısaltılmış terimleri kaldırdık. Kullanıcılara yönelik açıklamaları olmayan ve müşteri deneyiminde zorluk yaratan bankacılık terimlerini, açıklamaları ile baştan oluşturarak içerikleri güncelledik ve ATM'lerde kullanıcıları bilgilendirmeye yönelik bir tasarım yaklaşımı izledik. Bilgi mimarisini kullanıcıların sıklıkla kullandığı ve önem verdiği işlemler öncelikli olacak şekilde güncelledik. Kullanıcıların işlem akışlarının takibini yapabilmesi için işlem aşamalarını gösteren elemanlar ekledik. Denizbank’ın kurumsal kimliğini yansıtan görsel tasarımlar ve yardımcı animasyonlar üreterek daha marka kimliğini daha çok vurgulayan ve ilgi çeken bir ATM arayüz deneyimi tasarladık. Tüm bu çalışmalar sonucunda ortaya müşteri ihtiyaçlarına hızlı ve kolay cevap veren, yenilikçi bir Denizbank ATM deneyimi çıktı.

gif1

gif2