TÜM MÜŞTERİ SEGMENTLERİNİN DİJİTAL İHTİYAÇLARINA CEVAP VEREN BİR ŞUBE KONSEPTİ

 

 

 

 

 

Banco de Bogota Format Stratejisi ve Şube Konsepti Tasarımı

BANCO DE BOGOTA ŞUBE KONSEPTİ

Banco de Bogota, değişen müşteri ihtiyaçlarını karşılamak ve beklentilerin üzerine çıkacak bir şube deneyimi geliştirmek için yeni nesil şube konseptlerini tasarlamak üzere bizimle çalıştı. Banco de Bogota için çeşitli müşteri segmentleri için artan dijital ihtiyaçlarına ve değişen yaşam tarzlarına yanıt veren bir şube ağı stratejisi geliştirdik.

Banco de Bogota ekibi ile yapılan tasarım stratejisi çalıştaylarında, yeni çalışma modellerini tanımlamak ve teknoloji - şube deneyimi entegrasyonunu sağlamak için bankanın müşterisiyle iletişime geçtiği temas noktalarını araştırdık. Bogota, Medillin ve Baranquilla olmak üzere 3 merkezden 20 şubeyi ziyaret ettik. Ayrıca şube kullanımı ve müşteri ihtiyaçlarını belirlemek üzere şube/alan yöneticileri ve üst düzey yöneticilerle görüşmeler yaptık.

Yapılan çalıştaylar ve araştırmalar sonucunda; bankanın genç müşteri kitlesini çekebilmesi, tüm müşteri gruplarında dijital çözümlere gidilmesi ve bireysel bankacılıkta dijital bankacılığın geliştirilmesi, şubelerin işlevselliğinin arttırılması ve gelişmiş müşteri deneyimi ile daha yüksek  satış yapılabilmesi gibi temel tasarım hedefleri belirlendi.

Yeni şube konsepti için dürüst, modern ve cesur olmaktan ilham alan “Spirit of Openness” (Açıklık Ruhu) teması temel alındı.  Bu konsept yaklaşımı  doğrultusunda Flagship, Universal, Gençlik ve Ekspres (alışveriş merkezi/kiosk) olmak üzere 4 farklı formattan oluşan şube ağı geliştirdik. Bu çoklu formatları; çeşitli müşteri gruplarına, şube boyutuna ve konuma göre farklılaştırdık.

Flagship Şube Konsepti

Bogota şehir merkezinde yer alan Flagship Şubesi; 335 m’lik bir alanda, işlem odaklı ve deneyim kurgusuyla tüm rakiplerinden sıyrılarak farklılaşan yeni nesil bir şube olarak tasarlandı. Alan, girişimciler ve profesyonellerin ihtiyaçları göz önünde bulundurularak düzenlendi. Yeni şube konseptinin; ortak çalışma alanları, kahve barı ve Mac Center’a ait bir perakende alanı gibi çeşitli olanakları sunmasının yanı sıra seminerlere, ürün lansmanlarına ve diğer girişimcilere ev sahipliği yapacak esnek bir etkinlik alanını da bünyesinde bulunduruyor. Flagship şubenin bir diğer önemli özelliği ise işlem trafiğini azaltmak ve alternatif kanallara yol açmak için özel olarak tasarlanmış 24 saat hizmet veren self-servis alanına sahip olması.

Universal Şube Konsepti

Yaygınlaşmaya yönelik olarak tasarlanan Universal Şube konsepti, modern ve işlevsel bankacılık ortamları sunmayı hedefleyerek açıldı. Banco de Bogota 2019 sonunda, yenilenmiş ilk Universal konseptli şubesini Medillin’de açtı.

Bu konseptin birincil görevi işlem süresini kıslatarak hizmet kalitesi ve satış rakamlarının artırılmasıdır.  Perakende bankacılık işlemlerinden kaynaklanan  uzun kuyruklar ve yoğun trafik nedeniyle navigasyon ve bekleme deneyimini iyi yönetebilmek bu şubede büyük önem taşıyordu.. Müşterinin şube içi dolaşımını kolaylaştırmak için, işlem alanı ve danışma alanlarını renkli kesitlerle ayrıştırdık. Bu tasarım ile bankanın dinamizmini ve müşterilere yanıt verme verimini arttırdık. Bununla birlikte müşterilerle etkileşimde bulunmak için kaçırılmış bir fırsat olan bekleme alanını yeniden tasarladık. Banco de Bogota’nın farklı ürün ve hizmetlerini tanıtan dijital ekranlar yerleştirdik. Ayrıca şubeye bir kafe alanı ekleyerek, mobilyalar ve sıcak aydınlatmalarla iç mimari tasarımı geliştirdik.

Gençlik Şube Konsepti

Banco de Bogota’nın müşteri profilinde genç segment öne çıktıyordu ancak yaptığımız tasarım araştırmaları mevcut şubelerin bu kitlenin ihtiyaçlarına yanıt veremediğini ortaya koyuyordu. Bu yeni nesille ilişki kurmak ve uzun vadede onları kazanarak bir yatırım getirisi kazanmak için gençlere özel bir şube konsepti tasarladık.

Bu konsept ile teknoloji dostu bir ortamda, yaşam biçimlerine uygun şube içi olanaklara yönelik bir platform sunarak üniversite öğrencileri ve yeni mezunları hedefledik. Göz korkutucu geleneksel şube tasarımından uzaklaşarak milleniallerin beklentileri ile daha iyi bağlantı kuran bir Gençlik Şubesi konsepti geliştirdik. Tüm şubeyi engelsiz açık bir alan üzerine kurguladık ve şube içi olanakların davetkar, kolay ulaşılabilir ve dijital olmasını sağladık.

Express Şube Konsepti

Ekspres Şube konsepti; daha fazla görünürlük elde etme amacıyla, tüm bankacılık ihtiyaçlarını tek şube altında toplayan, küçük formatlı, ulaşılabilir ve yüksek insan trafiğinin olduğu konumlar için tasarlandı. Bu şubelerin temel amacı, yüksek seviyede müşteri hizmetleri ve işlemleri (fiziksel nakit işlemleri hariç) sağlamaktadır. Ekspres şubeler, çapraz satış ve yerleşik olmak için Universel şube ağını destekleyecek şekilde kurgulandı. Konseptin arkasındaki teme tasarıml stratejisi, müşteri ihtyiaçlarını anlayabilmek ve günlük bankacılık ihtiyaçlarına hızlı çözümler sunmaktır. Ekspres şube ağının %20’sini daha düşük maliyeti kiosklar oluşturmaktadır. Esnek ve daha uzun çalışma saatleriyle müşterileri yakalamayı hedefleyen ‘Express Şube’ sunduğu etkileşimli teknolojiler, çok işlevli otomatik hizmetler ve VTM çözümleriyle farklılaşan müşteri ihtiyaçlarını karşılamayı hedefliyor.

DİĞER İÇ MİMARİ & MİMARİ İŞLER

BİZİMLE İLETİŞİME GEÇİN