ÖNCÜ SİGORTA DENEYİMİ

 

 

 

 

 

 

Allianz Customer Portal

Web ve Mobil Uygulama Tasarımı

Allianz Müşteri Portalı’nın UX ve UI Tasarımını Üstlendik


Allianz mobil uygulama tasarımı ve web tasarımı sürecinde, I-AM olarak kullanıcı deneyimi ve arayüz tasarımı konusundaki uzmanlığımızı bu kez sigortacılık alanında devreye soktuk. Allianz Müşteri Portalı ile genellikle acente ve poliçe sahibi arasındaki kişisel ilişkilerle yönetilen sigortacılık servislerini, günümüzün değişen koşulları ile paralel olacak şekilde dijital platformlara taşıdık. Allianz’ın dijital dönüşüm partneri olarak yer aldığımız proje, Gulf CX Awards 2018’de “En İyi Dijital Dönüşüm” ödülüne layık görüldü.

 

Sigortacılıkta müşteri deneyimini yeniden yorumladık


Dünyada sigorta sektörünün liderlerinden Allianz’ın vizyonu, sigortacılıkta dijital dönüşümün müşteri odaklı olarak gerçekleşmesi yönündeydi. Markanın dijital servis kanallarının tasarımına Allianz çalışanları ile beraber gerçekleştirdiğimiz sistem analizi çalışmalarıyla başladık. Allianz’ın müşterilerini ve onlarla kurmak istedikleri ilişkiyi derinlemesine analiz ettik. Yaptığımız kullanıcı deneyimi araştırmaları ve kullanıcı görüşmeleri sonrasında elde ettiğimiz içgörü, sigorta ürünlerinin, genellikle negatif deneyimlerde kullanılması nedeniyle, sigorta firması ile müşteri arasında güçlü bir bağ kurulamadığı yönündeydi.


Bu noktada Allianz Müşteri Portalı’nın kullanıcı deneyimi ve arayüz tasarımı için stratejimizi mevcut ilişkiyi iyileştirmek üzerine kurguladık. Allianz’ın dijital kanallarını sigorta ürünlerinin kolayca yönetilebildiği ve sigorta okuryazarlığının artırıldığı birer platform olarak konumlandırdık. Portalı bir sigorta ürününden öte, sigorta sahiplerinin yaşam döngüleri boyunca Allianz’ın yanlarında olduğunu hissedecekleri bir asistan şekilde tasarladık.

 

Arayüz tasarımında acil durumları göz önüne aldık


Mobil uygulama ve internet portalındaki arayüz tasarımlarımızı, kullanıcıların hedefledikleri aksiyona birkaç adımda ulaşmalarını sağlayacak şekilde oluşturduk ve acil durumlarda kullanılacak fonksiyonları önceliklendirdik.

 

Kullanıcı deneyimini zenginleştiren farklı özellikler ekledik


Sigorta sahipleri ile olan ilişkiyi yalnızca ürünler üzerinden değil, hayatları ile de ilişkilendirmek adına Allianz uygulama tasarımına farklı pozitif deneyim noktaları ekledik. Örneğin çocuk gelişiminin dijital ortamda da takip edilebilmesine yönelik “Çocuğumun Sağlığı” isimli bir fonksiyona uygulamada yer verdik. “Sürüşümü Değerlendir” fonksiyonu ile ise sürüş güvenliğinin geliştirmesini hedefledik. Allianz Marka ve Pazarlama İletişimi Grup Başkanı Mehmet Nakkaşoğlu: “Hem indirme hem de yeni kayıt olma sayılarımızda artış oldu. Aynı zamanda müşterilerimiz uygulamayı çok daha verimli kullandığı için bu da bizde ciddi maliyet düşüşlerine sebep oldu.”

"I-AM BİR AJANSTAN ÇOK DAHA FAZLASI. MÜŞTERİ İHTİYAÇLARINI ANINDA ANLAYAN VE HER ZAMAN FARKLI BAKIŞ AÇILARINDAN OLAYLARA YAKLAŞABİLEN VE KISA ZAMANDA BİZDEN BİRİ OLMAYI BAŞARAN MUHTEŞEM BİR EKİP!"  

 

 Çiğdem Çintuğlu

Chief Digital Officer