ACENTELERİN OPERASYONEL SÜREÇLERİNDE YEPYENİ BİR DÖNEM

 

 

 

 

 

 

Allianz Acenta Portalı Süreç ve Arayüz Tasarımı

Genişleyen acente ağı ile birlikte, Allianz acenteleri günlük işleri kapsamında pek çok farklı sistemler ve iş akışı kullanmaya başladılar. Bu durum acentelerin günlük ağır iş yükünde boğulmalarına, merkez ve back office ekipleri ve saha arasında sorunlara / anlaşmazlıklara sebep oluyordu. Allianz’ın dijitalleşme stratejisi ile paralel olarak, çalışanlara bütünleşik ve çalışan deneyimini ön planda tutan bir portal tasarlamak üzere Allianz ile çalışmaya başladık.

Farklı işkolları tarafından kullanılacak bu sistemin tasarımından önce, tüm bu iş kollarından katılımı ile beraber tasarım çalışması gerçekleştirdik. Bu çalışma ile kullanıcıların deneyimlerindeki problemli alanları ortaya çıkarıp, kullanım alışkanlıklarını, beklentilerini derinlemesine öğrendik.

Tasarladığımız modüler yapısı ile Dijital Acente Portalı, giriş sayfasından itibaren acentelere en özet şekli ile performans metriklerini gösteriyor, müşteri ve portföy yönetimini kolayca yürütmelerini sağlıyor. Performans metriklerini daha detaylı bir şekilde de incelenmesine olanak sağlayan tasarım ile, çalışanlar kendi hedeflerini kolayca takip edebiliyorlar. Websitesinde yer alan ‘Hızlı Teklif’ fonksiyonunun portalda önceliklendirilmesi ile, acentelerin gelen leadleri kaybetmemeleri. Acentelerin taleplerini takip etmeleri, sisteme talep girip bekleme ve geri dönüş alamama gibi sorunlarından arındırılıp chat yapısı ile hızlı geri dönüş ve müşteri memnuniyeti sağlayan bir yapıya çevirdik

"I-AM BİR AJANSTAN ÇOK DAHA FAZLASI. MÜŞTERİ İHTİYAÇLARINI ANINDA ANLAYAN VE HER ZAMAN FARKLI BAKIŞ AÇILARINDAN OLAYLARA YAKLAŞABİLEN VE KISA ZAMANDA BİZDEN BİRİ OLMAYI BAŞARAN MUHTEŞEM BİR EKİP!"  

 

Çiğdem Çintuğlu 

Chief Digital Officer